Proč právě SKINNY? zobrazit více
Dárkové poukazy
Špičková kvalita surovin Chceš přeci to nejlepší
Potřebujete poradit ? Napište nám online na Facebook
Skinny - Dostaň se do formy s námi a měj skvělou postavu - skinny.cz
Logo
0 ks
za 0,00 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
  1. Úvod
  2. Blog
  3. Víte, co jíst pro rychlejší metabolismus?
17.03.2021

Víte, co jíst pro rychlejší metabolismus?

Doba, ve které žijeme, se zrychluje každým dnem, ne-li každou hodinou. A my sami máme tendenci být rychlejší, výkonnější, úspěšnější. A rády bychom to i od našeho těla. Být rychlejší, rychleji pálit kalorie a dovolit si tak dopřávat více jídla.

Jistě jste se již nejednou setkali se slovním spojením, že má někdo ,,zpomalený metabolismus.“ Naše tělo se neustále mění, a vědomky či nevědomky ho nutíme se stále adaptovat na nové situace nebo právě i energetický příjem, který v rámci našich cílů hraje ohromně důležitou roli.

NÁŠ TIP: Osvojte si 3 základní návyky k dosahování vašich cílů  

Samotným základem pro energetický metabolismus je tzv. bazální metabolismus. Představte si to jako ten minimální základ přijatých kalorií, který nutně potřebujete k životu, ať už máte více či méně kilogramů navíc, existuje pro každého jistá hranice, pod kterou by se v rámci zdraví jednoduše chodit nemělo. A této hranici se říká onen bazální metabolismus. Každý jeho hodnotu má jiný, podle individuálních aspektů každého z nás.

Hodnota bazálního metabolismu zajišťuje, že můžeme ráno vstát, chodit přes den, zvednout ten hrníček s kávou nebo mrknout na naši kamarádku.

 

Co znamená ,,zpomalený metabolismus?“

Nedá se vyloženě říci, že někdo má štěstí a narodil se s ultrarychlým metabolismem, a může jíst denně dortíky po kilech. Někdo ho od matky přírody rychlejší mít může, ale je to spíš otázka genetiky a predispozic.

Lze říct, že za zpomalený metabolismus si může tak nějak každý z nás sám. Tím, jak neustále skáčeme z jedné diety do druhé. Zkoušíme jeden detox za druhým, pak to proložíme přerušovaným hladověním, proteinovou dietou a nakonec o dietě s vynecháním sacharidů. A naše tělo absolutně nestíhá a nechápe, co děláme. A tak začne rezignovat. Začne být unavené ze všech těch změn, na které nemá absolutní čas se adaptovat a zvyknout si.

A tak se adaptuje. Na ten markantně nízký příjem energie, který mu z dlouhodobého hlediska negativně dopřáváme. Čím méně energie přijímáme z dlouhodobého hlediska, o to větší tendenci má nám to naše tělo spočítat, pěkně si to zapamatovat a adaptovat se. A následně každé jídlo, které mu dopřejeme, má tendenci si ukládat na horší časy, protože neví, co bude zítra, kterou dietu si na něj opět vymyslíme, a kdy dostane další energii.

 Tím se mění i hodnota našeho bazálního metabolismu. A my obecně najednou budeme potřebovat méně jídla. Naopak ale budeme více podrážděni, unaveni, nic s námi nebude, nebudeme mít na nic náladu, a budeme mít neustále pocit, že přibíráme z každého nádechu, nebo když někdo řekne jen slovo ,,koláč.“

 

Jak tedy podpořit výkon metabolismu?

  1. Nárůstem svalové hmoty. Neděste se, žádný druhý Silvestr Stallone se z vás nestane. Zejména ženy na takové proporce nemají dispozice, a za druhé to opravdu není otázkou měsíce nebo roka, kdy byste takového těla měli dosáhnout. Svalová tkáň je sama o sobě velice aktivní a svaly spalují více energie, než tuk, tudíž je logické, že čím více svalů budete budovat, o to více kalorií budete pálit. Ne nadarmo se tedy doporučuje zařazovat silové cvičení do vaší rutiny.

         NÁŠ TIP: Hubněte a budujte svaly zároveň

  1. Správné nastavenými živinami. Nebude žádným překvapením, že jedním z důležitých aspektů bude správně nastavená strava o všech důležitých makroživinách. Zapomenout bychom neměli ani na vitamíny a minerální látky.
  2. Vlivem hormonů. Žlázy s vnitřní sekrecí a celkově náš hormonální systém ovlivňuje veškeré procesy, které v našem těle probíhají. Správná výživa, potažmo určitá suplementace, dokáže ovlivnit jejich funkci – zejména funkci testosteronu, inzulínu, leptinu a ghrelinu. Hormony pro hlad a chutě.
  3. Rozumem. Co tím myslíme? Nemůžete být v jedné fázi extrémně dlouhou dobu. Tohle je spíš problémem většiny žen. Jakmile se jednou rozhodnou pro redukci, mají tendenci v ní setrvávat měsíce, možná i roky. Tady je veliký kámen úrazu. Dieta by měla být předem promyšlená a netrvat déle, než několik týdnů. Pro zachování normální hormonální funkce a zdraví je dobré následně přejít do reverzní diety a po určitém čase se například k dietě vrátit. Jedině tak si ponecháte metabolismus na plné obrátky.

         NÁŠ TIP: Zhubněte jednou provždy

  1. HIIT tréninkem. Vyzkoušejte v rámci pestrosti fyzické aktivity trénink HIIT. Jedná se o vysokointervalový trénink, který vám zabere zlomek času, zato se u něj pořádně zapotíte, a spálíte dvojnásobně více kalorií. Navíc – nakopnete metabolismus!

 

Potraviny pro urychlení hubnutí

  1. Potraviny bohaté na bílkoviny. Jistě běžně konzumujete vajíčka, někteří z vás maso, luštěniny nebo ryby. Věděli jste ale, že přesně takové potraviny dokáží zvýšit frekvenci metabolismu?

NÁŠ TIP: Vyzkoušejte tento lahodný nepečený dort plný bílkovinTělo totiž, oproti tukům a sacharidům, musí vynaložit více energie na trávení a metabolizaci bílkovin. Proto příště až si budete připravovat nějaké jídlo, dbejte na to, aby obsahovalo porci bílkoviny či mléčného výrobku.

  1. Království za kávu. Kdo by ji nemiloval, že. A myslíme, že nyní si ji budete připravovat ještě s větší oblibou, když vám pomůže v hubnutí! Dle studií totiž kofein dokáže dočasně zrychlit metabolismus. Jeden šálek může jeho rychlost navýšit až o 4 % na 150 minut, proto se i jeden šálek kávy doporučuje jako preworkout.
  2. Šálek čaje. Podobným způsobem může fungovat i pití čaje, ve kterém kofein je také obsažen. Nemluvíme tolik o ovocných příchutí, jako spíše o zeleném čaji nebo čaji oolong.
  3. Kakao. Kvalitní kakao nebo hořká vysokoprocentní čokoláda mají velice podobný účinek, díky obsaženému kofeinu a theobrominu.
  4. Chilli, zázvor nebo skořice. I určité druhy koření vykázali pozitivní vliv na nakopnutí metabolismu. Například v chilli papričkách je látka kapsaicin, který je jakousi vzpruhou pro náš metabolismus.

Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli
Odběr novinek a akcí

Naše produkty jsou zaměřeny na ženy i muže. Zákazníci si našli velkou oblibu v našich produktech díky špičkovému složení surovin, které dávají smysl a pomůžou Vám na vaší cestě k vysněné postavě. Našim cílem je, aby si každý z Vás našel čas a vlastní cestu ke svému osobnímu úspěchu.

   Telefon: +420 774 258 991

   E-mail: info@skinny.cz

                          

Produkty

Collagen

Spalovače

Zdraví a regenerace

Proteiny, které chutnají

Výhodná balení

Kompletní nabídka

 

(c) 2021 SKINNY.cz s.r.o., VŠECHNA PRÁVA VYHRAZENA