Proč právě SKINNY? zobrazit více
Dárkové poukazy
Špičková kvalita surovin Chceš přeci to nejlepší
Potřebujete poradit ? Napište nám online na Facebook
Skinny - Dostaň se do formy s námi a měj skvělou postavu - skinny.cz
Logo
0 ks
za 0,00 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
  1. Úvod
  2. Blog
  3. Šetřete peníze, čas i stres. Připravujte si jídlo dopředu!
14.08.2021

Šetřete peníze, čas i stres. Připravujte si jídlo dopředu!

Kdo je připraven, není překvapen. Ale upřímně… Komu by se chtělo po náročném dni a shonu ještě večer stoupnout k plotně a něco zdlouhavě vyvařovat na další den? A vůbec, kde neustále brát inspiraci na to, co vařit?! Potýkáme se s tím všichni, a nikdo z nás z toho jistě není dvakrát u vytržení.

Ale.

Ale, je tu právě to ale. Určili jsme si nějaké cíle, chceme výsledky, chceme se cítit dobře, chceme mít ze sebe ten skvělý pocit z dobře odvedené práce a z úspěchu. Na tom se shodneme. Bohužel, nestane se to samo a najednou, jak lusknutím prstu. Musíme pro to něco udělat, obětovat, naučit se plánovat.

Jako právě třeba s jídlem. Jídlo bude v rámci našich fitness, sportovních a zdravotních cílů, vždy na prvním místě. Ač se to na první pohled nemusí zdát, příprava jídla, potažmo krabičkování nám ušetří vlastně spoustu času, peněz a i stresu.

 

Hlavní výhody, proč krabičkovat

  • Konec hladu a nesmyslným chutím. Určitá pravidelnost v jídle je problémem nejedno z nás. Jednou nestihneme jídlo, podruhé nám do toho vleze schůzka, vyzvednout děti… Celý den se zkrátka neustále něco děje, že se skoro zapomeneme najíst. Pak přijde večer, uvolníme se – a dostaneme strašný hlad. A chutě. Tím, že budeme mít jídlo během dne již přichystané s sebou, tu chvilku na to, abyste ho v klidu a vědomě snědli, si už přeci najedete. Nevařili jste se s tím zbytečně.

  • Budete mít přesné povědomí o tom, jaké jídlo jíte. Kvalita nad kvantitu. Naše tělo nejen, že potřebuje něco jíst, abychom přežili, ale záleží i na tom, co mu vlastně dáváte. Ruku na srdce – jinak se budeme cítit po hamburgeru a sáčku bramborů nebo po pečených bramborách s masem, že.
    Takzvaných hotovek v obchodě naleznete celou řadu, stejně tak, jako na každém rohu narazíte na fastfood. Tím ale, že si jídlo připravíte sami, budete vědět, co konkrétní pokrm obsahuje, jestli máte vyváženou a pestrou skladbu jídelníčku a eventuálně pro ty, kteří si i hlídají konkrétní kalorický příjem, to ušetří spoustu námahy s odhadováním nebo hledáním nutričních hodnot.

  • Úspora peněz. Fastfood a hotová jídla jsou dražší a dražší, protože podnikatelé sází na to, že vy přece nemáte čas, a tak si raději připlatíte za úsporu času. Zkoušeli jste si někdy vypočítat, na kolik vás přijde takové jezení venku, jen proto, že jste si odmítli levněji uvařit doma na pár dní dopředu? Tím, že si dokážete připravit několik jídel naráz, třeba i z potravin, které najedete za výhodnou cenu uvidíte, že vaše peněžeka, potažmo i vy, budete plakat o něco méně J

  • Snižuje stres. Jestliže je vaším cílem úbytek váhy, nevyhneme se určitému množství stresu. Lidé vnímají dietu jako velice negativní stres. Upínají se na jedno číslo na váze, na to, aby se vešli do jedněch určitých kalhot, než aby na to pohlíželi na změnu životného stylu jako takového, a brali ho jako celek. Ačkoliv se to na první pohled nemusí zdát, i taková banalita, jako je příprava jídla dopředu, může napomoci redukovat stres. Ptáte se jak? Tím, že si stanovujete rozhodnutí dopředu (jako právě rozhodnutí, co celý týden budete jíst, naplánujete si v klidu nákup a následně navaříte na 3 dny dopředu) aktivně redukujete stres. Budete se cítit více v klidu, pohodě a vyrovnaně. Navíc tím eliminujete možné výčitky z nezdravého, narychlo koupeného jídla.

  • Eliminujete odpad. Jakmile si totiž zavedete vaší rutinu k přípravě jídla, získáte automaticky přehled i o tom, kolik jídla a jakých surovin je k tomu potřeba, tudíž už se vám přesně stávat, že byste čuchali po lednici, co se vám zase zrovna zkazilo. Věděli jste, že například v USA průměrný Američan vyhodí za rok 108 kg potravin? V přepočtu to je nějakých 1 800 dolarů ročně! V rámci Evropské unie to pak činí 88 milionů tun potravin, to je zhruba 173 kg na jednu osobu. Nechceme tu přinášet negativní statistiky, jen je to velice zajímavé na uvážení.

 

Krabičky v praxi

  1. Vytvořte si jídelníček na celý týden. Rozmyslete si, co byste konkrétně chtěli vařit následující týden, co kde mají v akci, rozpočtete si porce a podle toho si zajděte nakoupit. Mimo to, nebudete koukat po jídlech, které by vás jen zbytečně lákali, budete mít jasnou představu a plán.
  2. Stanovte si dny, kdy si jídlo budete chystat, a na kolik dní. Harmonogram je čistě na vás, a měl by odpovídat vašemu týdennímu rozvrhu a časovým možnostem. Zavedete si tím určitou rutinou, která pro vás po krátkém čase už bude zcela automatická a celý proces se každým takovým krabičkování jen zrychlíte a zefektivníte.
  3. Pořiďte si kvalitní a dobře uzavíratelné krabičky. Tady asi není moc co rozebírat. Nikdo nechcete mít omáčku rozlitou po důležitých dokumentech nebo z peněženky lovit zrníčka rýže. Věřte nám. Nechcete.
  4. Nemusíte si hrát na Pohlreicha. Nikdo po vás nechcete, abyste si na každý den vařili specialitu šéfkuchaře. Sázkou na jistotu jsou rychlá jídla, která vám vydrží v lednici pár dní dopředu, jídla, která vám budou chutnat, a do kterých se nebudete nutit.
    Vůbec nic nezkazíte například tím, že si navaříte dvě porce rýže, dvě porce brambor, porce masa a ryb a v průběhu týdne to mezi sebou jen kombinovat.
  5. Při sestavování jednotlivých krabiček se vždy ujistěte, že každý chod obsahuje porci bílkovin (vejce, maso, mléčné výrobky, šunky, sýry, protein,…),komplexní sacharidy (celozrnné nebo žitné výrobky, rýži, pohanku, brambory), hrst tuků (oříšky, semínka, olivy, avokádo, kvalitní oleje), porci zeleniny či ovoce.

 

Chutná jídla do krabiček!

Quiche s lososem

 

 

  • Zapečená tortilla s kozím sýrem a červenou řepu
  • Tuňákový sandwich s vajíčkem
  • Těstovinový salát s jogurtem a trhaným masem
  • Kuskus se šunkou a sýrem. Největší záchrana v podobě kuskusu. Stačí ho pouze zalít vodou, nechat nasáknout a k němu už volit dle chuti maso, rybu, šunku, sýr nebo vajíčko.
  • Zeleninové rizoto
  • Čočkové kari s tortilou

 

Caesar salát ve fit kabátku

 

NÁŠ TIP: Smoothie

 

Smoothie jsou snad nejsnazší svačinkou vůbec. Aby ale taková svačina byla výživná a nutričně plnohodnotná, nestačí jen rozmixovat ovoce nebo zeleninu. Nutriční chutnou bombu získáte díky ochucenému proteinu a třeba arašídovému máslu.

Na svačinky je nejchutnější odměnou si něco upéct. Zvolit můžete například naše výborné fazolové brownie, kdy byste nepoznali, že vůbec nějaké luštěniny obsahuje nebo svěží jahodový dort.

 

 

Doufáme, že pro vás byl článek přínosný. Budeme rádi, když nám dáte vědět, jaká jsou vaše oblíbená jídla do krabiček, ať se navzájem inspirujeme!

Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli
Odběr novinek a akcí

Naše produkty jsou zaměřeny na ženy i muže. Zákazníci si našli velkou oblibu v našich produktech díky špičkovému složení surovin, které dávají smysl a pomůžou Vám na vaší cestě k vysněné postavě. Našim cílem je, aby si každý z Vás našel čas a vlastní cestu ke svému osobnímu úspěchu.

   Telefon: +420 774 258 991

   E-mail: info@skinny.cz

                          

Produkty

Collagen

Spalovače

Zdraví a regenerace

Proteiny, které chutnají

Výhodná balení

Kompletní nabídka

 

(c) 2021 SKINNY.cz s.r.o., VŠECHNA PRÁVA VYHRAZENA