Máme nové balení ! zobrazit více
Dárkové poukazy
Špičková kvalita surovin Chceš přeci to nejlepší
Potřebujete poradit ? Napište nám online na Facebook
Skinny - hubněte snadno a rychle!
Logo
0 ks
za 0,00 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
  1. Úvod
  2. Blog
  3. Proč je dobře poskládaný jídelníček při noční směně důležitý?
03.07.2019

Proč je dobře poskládaný jídelníček při noční směně důležitý?

 

Jíst zdravě a pravidelně při nepravidelné pracovní době? Není to jako snažit se zhubnout a chodit do fast-foodu? Přečtěte si několik tipů a zjistěte, že to jde! I vy, kteří v noci bdíte a přes den spíte, se můžete vyhnout tukovým polštářům kolem břicha. Jak zvládnout jídelníček ve směnném provozu?


 

Jak má vypadat jídelníček pro noční směnu?

Jídelníček při noční službě má svá úskalí. V prvé řadě: Jíst v noci není ideální. Kolikrát jste už slyšeli, že se to nemá? Tělo je přirozeně v útlumu a jakékoli potraviny jsou pro něj zátěž. Celou „šichtu“ hladovět ale také není řešením. I když máte sedavé zaměstnání, potřebujete během noci přísun energie. Jen tak zvládnete fungovat na sto procent a dosáhnete štíhlejší postavy. Porce si rozdělte na jedno hlavní jídlo – večeři. Po ní budou do rána následovat alespoň tři menší, ale vydatné svačinky.

Pokud nemáte na jídlo čas, berte si do práce třeba kefírová a acidofilní mléka. Aby byl nápoj výživnější, můžete do něj nasypat drcené vločky nebo trochu namletých ořechů. Do ovocných koktejlů (smoothie) zkuste zase přimíchat tvaroh a burákové máslo. Vytvoříte tak rychlovku a bílkovinou bombu, po které umlčíte skuhrající žaludek. Další možností je proteinový nápoj, který vám dodá dostatek energie a bílkovin naráz, a hlavně skvěle chutná. SKINNY vanilkový, čokoládový nebo kokosový protein jsou vhodnou variantou. Smícháte s vodou nebo mlékem a máte nápoj s dostatkem energie ihned připraven.

V první polovině služby vsaďte hlavně na komplexní sacharidy, které dodávají energii. V druhé půli sáhněte po potravinách bohatých na bílkoviny pro dlouhotrvající pocit plného žaludku. Mezi jídly si udělejte maximálně tříhodinovou pauzu.

TIP: Před noční směnou si připravte jídlo do krabiček. Budete tak mít představu, kolik toho přes noc sníte. Zabráníte tak hladovění i nechtěnému spořádání velkého množství jídla. Také saláty noste v krabičce již se zálivkou a s kapkou oleje pro vstřebání vitamínů.

 

Vzorový jídelníček při noční směně

Večeře je základ

Ještě před začátkem směny, zhruba v 19 hodin, si dopřejte večeři bohatou na sacharidy a proteiny. Ale ne porci jak pro slona, aby vás neuspala. Vhodné jsou i proteinové doplňky stravy ...klikni sem.

Vyzkoušejte třeba toust nebo bagetu s kvalitní šunkou a zeleninou, kuřecí rizoto nebo těstovinový salát s tuňákem.

Svačinka před půlnocí

Okolo 22 hodiny je dobré dostat něco malého do žaludku. Ideální jsou oříšky, semínka, ovoce či nakrájená zelenina. Je hned po ruce a stihnete ji rychle sníst. Zkuste si najít čas i na pestřejší pokrmy, jako třeba bílý jogurt se lžičkou marmelády a s půlkou jablíčka nebo třeba odtučněný tvaroh s hořkým kakaem.

Svačinka po půlnoci

První jídlo nový den je vhodné zařadit kolem 1. hodiny ráno. Porce by neměla být velká, aby nezatěžovala trávení, ale bohatá pro načerpání energie. Celozrnná bageta s vysokoprocentní šunkou, tvrdý sýr a spousta zeleniny nebo dva plátky celozrnného chlebu s vajíčkovou pomazánkou jsou rozhodně dobrý nápad.

Ranní svačinka

Ještě 2-3 hodiny před ranním spánkem potěšte svůj jazýček ranní svačinkou – tedy kolem 4. hodiny ráno. Domů byste neměli přijít hladoví, ale ani „jako sud“. Nechystáte se k zimnímu spánku. Vsaďte proto na lehké porce a snadno stravitelné pokrmy, se kterými se tělo nebude prát celé dopoledne. Třeba půlka jablka s proteinovým nápojem či kefírové mléko.

Jídlo přes den

Po vydatném ranním spánku pokračujte v běžném denním stravováním. Začnete tedy obědem, pak bude následovat odpolední svačina,…

 

Dost spěte!

Spánek nepodceňujte. Dopřejte si alespoň 6 hodin v peřinkách. Jinak začne tělo vyplavovat větší množství ghrelinu, „hormonu hladu“. Těžko pak odoláte touze obrátit ledničku vzhůru nohama.

Málo spíte? Místo toho, abyste se ládovali kalorickými dobrotami, zaměřte se na potraviny bohaté na tryptofan. Tato aminokyselina vám zlepší náladu, která při spánkové deprivaci bývá na bodu mrazu. Mezi „veselé potraviny“ patří třeba hořká čokoláda, semínka (slunečnicová a dýňová), kešu ořechy, ovesné vločky, sýr cottage, ananas a banány. Fitness doplňky s aminokyselinami SKINNY BCAA pořídíte i v našem e-shopu klikni sem...

Dlouhodobý nedostatek spánku nebo častý přerušovaný spánek vám zhoršuje reflexy a zvyšuje riziko civilizačních chorob i nadváhy. Navíc odvádíte v práci horší fyzický i duševní výkon.

Proč v noci jíst?

Půst při službě vede k vlčímu hladu, kterému po příchodu domů jen těžko odoláte. Při spánku s plným žaludkem více hrozí, že vás potrápí nadýmání, silné, různé spánkové nemoci (např. nespavost), a dokonce i rakovina jícnu či mozková mrtvice.

Jakým potravinám se na noční směně vyhnout?

S klidným srdcem (nebo žaludkem) můžete vynechat tučné pokrmy - tučná masa, smažená jídla, omáčky apod. Nejen vy, ale i vaše tělo má práce nad hlavu. Pročišťuje se a těžké jídlo by ho „zaneslo“. Sladkosti vám sice dají druhý dech, ale po chvíli klesne hladina cukru v krvi, a vy budete ještě unavenější. Cukr se navíc odrazí na vaši váze. Naopak sáhněte po potravinách, které vás napumpují energií, abyste odváděli přes noc dobrou práci.

Pít se musí i v noci

Při práci v noci nezapomínejte na pitný režim. Bez dostatku tekutin nadbytečná kila neshodíte. Stejně jako pevnou stravu, i pití si připravte s sebou. Snažte se vypít 1,5–2 litry tekutin. Dobrou volbou jsou ovocné a zelené čaje, vlažná voda dochucená pár kapkami citronu či limetky. Občas si můžete dopřát i džus ředěný vodou. Pijte pravidelně během celé směny, jinak mozek rezignuje a dožene vás únava. V druhé půli směny vynechte kofeinové nápoje – kávy, čaje a energy drinky. Jinak ráno sotva zamhouříte oči - zvlášť pokud jste na kofein citliví. I když se vrátíte vyždímaný jak hadr, nedávejte si sklenku na posilněnou. Alkohol sabotuje kvalitní spánek a po probuzení budete nepoužitelní.

Fyzicky náročná práce

Jídelníček fyzicky pracujícího člověk samozřejmě bude jiný než sekretářky, která celou noc prosedí u počítače. Oproti ní spálíte při směně až 2x více kalorií – záleží na tom, co přesně děláte. Tomu přizpůsobte velikost porcí během noční směny. K večeři si můžete přidat malý a zdravý zákusek.

 

Buď s námi, buď SKINNY!

Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli
Odběr novinek a akcí

Naše produkty jsou převážně zaměřeny na ženy, ale i muži si našli velkou oblibu v našich produktech díky špičkovému složení surovin, které dávají smysl a pomůžou Vám na vaší cestě k vysněné postavě. Našim cílem je, aby si každý z Vás našel čas a vlastní cestu ke svému osobnímu úspěchu.

   Telefon: +420 774 258 991

   E-mail: info@skinny.cz

                          

Produkty

Spalovače

Aminokyseliny

Proteiny, které chutnají

Výhodná balení

Kompletní nabídka

 

 
(c) 2019 SKINNY.cz s.r.o., VŠECHNA PRÁVA VYHRAZENA