Proč právě SKINNY? zobrazit více
Dárkové poukazy
Špičková kvalita surovin Chceš přeci to nejlepší
Potřebujete poradit ? Napište nám online na Facebook
Skinny - Dostaň se do formy s námi a měj skvělou postavu - skinny.cz
Logo
0 ks
za 0,00 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
  1. Úvod
  2. Blog
  3. Proč jde ženám hubnutí hůře, než mužům?
29.10.2021

Proč jde ženám hubnutí hůře, než mužům?

 

Ani muži, ani ženy si nemají, co vyčítat. Každé pohlaví má to své - přednosti, i nedostatky. Na něco jsou silní a úspěšnější muži, v něčem naopak vynikají ženy. A je to vlastně v pořádku, takhle se obě pohlaví navzájem doplňují, a mohou tvořit ideální pár. Ale ženy, dívky a dámy, buďme upřímné - jsou určité chvíle a životní situace, které bychom si s pány rády vyměnily, že. Například v tom, aby se nám hublo snáze! Protože - co si budeme povídat - hubnutí je zejména doménou žen.

Na ztrátu nadbytečných kilogramů a celkový zevnějšek máme focus velkou část našich životů. Děláme vše pro to, abychom se zkrášlovaly, chodíme po nejnovějších procedúrách, zkoušíme novinky na trhu k podpoře hubnutí - a nic. Zkrátka jako by ten tuk od nás nechtěl jít. Muži číslo na vázenebo jak jim padnou džíny neřeší, a když se rozhodnou shodit kila, jde jim to jako po másle.

Jak je to možný?
Kde berou takovou výhodu?
A můžeme je v tomto ohledu dohnat?

 

Proč se mužům daří hubnout snáz?

Na začátek je dobré si připomenout, že na hubnutí má vliv velká spousta faktorů - genetika, věk, dietní historie, stravovací návyky nebo právě pohlaví. Jedním z hlavních důvodů je rozdílné složení těla - respektivě podíl tukové a svalové hmoty.

Ženy mají obecně větší predispozice k ukládání tělesného tuku, zejména vlivem hormonů a menstruačním cyklem. Muži jsou zase uzpůsobeni k lepšímu nabírání svalové hmoty, než tukovým polštářům.

Ale ani oni nejsou s tukovými zásobami tratní.

Když už se jim něco má uložit, uloží se to nejvíce do oblasti břicha (odborně se to nazývá androidní typ obezity), zatímco ženský estrogen a progesteron podporuje hromadění tuku na bocích, stehnech a v oblasti zadečku (gynoidní typ obezity).

Plyne z toho fakt, že ačkoliv ženy s vyšší vahou bojují více, není u nich natolik riziková, jako je tomu u mužů, protože nadbytečný tuk v oblasti břicha - viscerální tuk - se ukládá kolem orgánů. Je obecně nebezpečnější a může mít negativní vliv na riziko vzniku kardiovaskulárních onemocnění, včetně infarktu.

Dalším důvodem jsou i metabolické rozdíly. Od přírody je ženám dán o něco pomalejší metabolismus(tj. energie, kterou každé tělo potřebuje na běžné denní fungování), nižší počet spálených energií běžnými činnostmi nebo méně spálených kalorií při sportovních aktivitách.

Proč ta nespravedlnost? Ženy jsou zkrátka menší, a mají menší hmotnost (ačkoliv teď můžete něco namítat). Platí - menší tělo, méně spotřebuje. Souvislost s tím hraje i tzv. termický efekt potravy. Termický efekt potravy je vlastně energie, kterou vynakládáme na to, abychom snězené jídlo strávili a vstřebali. Ale tím, že jsou ženy od přírody menší, logicky i jejich tělo toho sní v průměru méně, a náš organismus tak nemá potřebu vynaložit velké množství energie na pálení potravy.

 

Jaký vliv mají hormony?

Testosteron, hlavní hormon mužů, známe. Díky němu jsou páni silnější, rychlejší, agresivnější a dominantnější. Dochází k rychlejší regeneraci po fyzickém výkonu a efektivnějšímu spalování tuku. Pokud je v těle testosteronu málo, přichází únava a náladovost.

Pro ženy je stejně tak důležitý hormon estrogen, který se stará za chod menstruace, podporuje zadržování vody a soli v těle nebo snižuje množství svalové hmoty. A jak již víme, čím méně svalové hmoty, tím pomalejší metabolismus, tedy větší pravděpodobnost k ukládání tuku.

 

Cíl: Zhubnout. Jeden cíl, dva přístupy.

Ať už jste žena či muž, jistě jste někdy bědovali nad vzrůstající vahou. Zajímavé ale je, že když už se rozhodneme hubnout, obě pohlaví k tomu přistupují odlišně. Muži totiž nekladou takový důraz na fyzickou krásu jako ženy. Jsou většími požitkáři a v tomto ohledu více flegmatičtí. Nelpí tolik na konkrétním čísle na váze jako cílevědomé ženy.

Můžeme vlastně říci, že muži nedrží dietu. Neznají diety a ani je tolik nezajímají. Zkrátka si nastudují, co potřebují a podle toho se řídí. Kdežto ženy si v dietách libují. Zkouší tu, na kterou zrovna vidí reklamu, hned pak skočí do druhé, kterou jim doporučila kamarádka, ... Jsou mnohem emotivnější a více ovlivnitelné. Bývají orientované na rychlé úspěchy a při neúspěchu se dostaví frustrace, kterou se snaží zahnat další dietou. A tak pořád dokola.

V tomto ohledu jsou muži více praktičtí a orientují se na dosažení cíle. Pokud se rozhodnou zhubnout, máloco je odradí. Při hubnutí lépe snášejí pomalejší úbytek hmotnosti, a tak u redukce hmotnosti déle vydrží, a mimo jiné jsou i více sportovně založení, kdy fyzická aktivita napomáhá při redukci hmotnosti ke spalování tuků.

Tak či onak - u obou pohlaví je nejdůležitější motivace, se kterou se do hubnutí pouští. Důležitá je podpora.Pak mohou ženy hravě většinu mužů v boji s váhou porazit. Hlavně to nevzdávat.

 

Jak se liší jídelníček u mužů a žen?

Každý z nás je jedinečnou a individuální bytostí, tento fakt nesmíme opomíjet ani v rámci vyváženého jídelníčku a určení energetického příjmu, který se pro každého z nás bude značně lišit, ať jsme žena, muž, dospívající nebo již dospělý jedinec.

Každý z nás bude začínat z jiného výchozí bodu, kterým si můžeme určit jako bazální matabolismus. Hodnota bazálního metabolismu se bude lišit u každého z nás. Od hodnoty bazálního metabolismu se odvíjí i množství přijatých živin, které každý z nás potřebuje pro správné fungování organismu. Podstatnou roli ovšem také bude hrát věk, váha, výška nebo fyzická aktivita. Samotný obsah a skladba jídelníčku už se v zásadě nemění. Měnit se bude pouze množství. Potraviny, jako takové, zůstávají. Měli bychom dát přednost čerstvým lokálním potravinám. Volit nezpracovaná jídla. Hotové pokrmy a smažená a nezdravá tučná jídla vyměnit za dobře stravitelná a méně tučná.

 

 

Hubnutí a sport

Zdravý životní styl není pouze zdravá strava. Jedná se o komplex více faktorů, kam mimo jiné patří i fyzická aktivita, která nám navíc zajistí i zvýšený výdej kalorií k podpoře redukci tuku.

Nemůžeme ale nikdy tvrdit, že nějaký sport je čistě jen pro jedno pohlaví nebo že se jedná o sport vhodný pouze k podpoře redukce. Stejně jako je tomu u výživy. Spousta věcí ohledně ní je individuální záležitostí, jinak tomu nebude ani ve sportu.


Proč chodit plavat, když nás plavání nebaví?
Proč chodit do posilovny k činkám, když nás srdce táhne ven do přírody?

Najděte si takový sport, který vás bude bavit. Během kterého se odreagujete, přijdete na jiné myšlenky a psychicky si odpočinete. Užijete si ten čas jen sami pro sebe.

 

Co si z toho závěrem odnést?

Hubnutí není otázkou pár dní. Musí se na něj strategicky a vyhnout se extrémům, kvůli kterým si můžeme uškodit. Doporučujeme si dopředu stanovit nějaký plán, podle kterého pojedete zhruba 6-12 týdnů. To je taková ideální doba k redukci, kdy tělo bude dostatečně mobilizované ke změnám. Kalorie ubírejte pomalu a úměrně tomu přidávejte aerobní aktivitu, díky čemž zvýšíte kalorický výdej a podpoříte tím samotný proces hubnutí. Nezapomínejte ani na dostatečnou regeneraci a vyváženou stravu, kdy tělu nebudete odpírat žádné živiny - sacharidy, tuky a bílkoviny.


Kromě lpění na určitém čísle na váze, se pravidelně měřte a foťte, což vypoví více, než samotná váha. Váha kolísá v závislosti na menstruačním cyklu, kolik soli jste přijali předchozí den, v důsledku stresovým situacím nebo množství vypitých tekutin. Mimo určitého druhu kardia, který si sami zvolíte, nezapomeňte zařadit i silové cvičení ke zpevnění a formulování postavy.


Buďte trpěliví, konzistentní a uvidíte, že výsledky přijdou!

Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli
Odběr novinek a akcí

Naše produkty jsou zaměřeny na ženy i muže. Zákazníci si našli velkou oblibu v našich produktech díky špičkovému složení surovin, které dávají smysl a pomůžou Vám na vaší cestě k vysněné postavě. Našim cílem je, aby si každý z Vás našel čas a vlastní cestu ke svému osobnímu úspěchu.

   Telefon: +420 774 258 991

   E-mail: info@skinny.cz

                          

Produkty

Collagen

Spalovače

Zdraví a regenerace

Proteiny, které chutnají

Výhodná balení

Kompletní nabídka

 

(c) 2021 SKINNY.cz s.r.o., VŠECHNA PRÁVA VYHRAZENA