Máme nové balení ! zobrazit více
Dárkové poukazy
Špičková kvalita surovin Chceš přeci to nejlepší
Potřebujete poradit ? Napište nám online na Facebook
Skinny - hubněte snadno a rychle!
Logo
0 ks
za 0,00 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
  1. Úvod
  2. Blog
  3. Proč během menstruace přibíráme na váze?
09.08.2019

Proč během menstruace přibíráme na váze?

Schováváte před vaší periodou váhu do skříně? Zamykáte šatník s těsným oblečením? Raději byste vůbec nevycházela z domu? S našimi radami se konečně přestanete stydět před kamarádkami i před zrcadlem. Zjistěte, jak předejít nabírání kil před menstruací. Proč dieta nezabírá?


 

Proč mi roste před menstruací bříško?

Viníkem jsou vaše hormony, které se s blížící menstruací pěkně rozblázní. Kromě únavy, přecitlivělosti a různých bolestí, můžete i přibývat na váze. Nejkritičtějším obdobím jsou tři až čtyři dny před začátkem menstruace. Hormony před periodou naprogramují tělo na režim zadržování vody. Nejenže se poté cítíte plnější, ale i váha, metr, zrcadlo a oblečení potvrzují, že máte nějaké to kilo navíc. Nejčastěji jde o dvě, ovšem raději se připravte na přírůstek až šesti kilogramů.

Před bříškem jako balón vás ani dieta nezachrání. Naopak při ní zadržování vody ještě zesílí. Jedinou útěchou je fakt, že nepřibíráte tuky. Až menstruace skončí, tělo se zbaví přebytečné vody, a vám se při stoupnutí na váhu už nevyrazí opar na čele.

 

Jak omezit zadržování vody a zbavit se velkého bříška?

Pokud si skutečně chcete udržet štíhlou linii i před menstruací, připravte se na řadu změn. Nestůjte jako „tvrdé Y“. Dlouhé stání na nohou vede k hromadění vody v dolních končetinách. Stačí si na jednu dvě hodinky lehnout. Cvičte, abyste popohnala vodu z tkání do ledvin, které ji vyloučí z těla. Rozhýbejte své tělo plaváním nebo běháním. Úlevu od nateklých kotníků můžete pocítit už po pár lekcích hormonální jógy. Cvičení vám pomůže i od dalších menstruačních bolestí.

Omezte brambory, těstoviny, chléb a další potraviny s vysokým obsahem uhlovodíků. Čím více jich vaše tělo přijme, tím více vody zadrží. Nepovažujte sůl nad zlato. Sodík zadržuje vodu v těle, a proto ho nyní omezte na 1,5 gramů denně. Češi přitom každý den spotřebují až 6 gramů soli: třikrát víc, než doporučuje Světová zdravotnická organizace.

 

Diuretický jídelníček proti nabírání kil při menstruaci

Odvodňovací dieta je bohatá hlavně na jablka, meloun, okurky, chřest a kořenovou zeleninu. Podívejte se na další tipy, jak stravou vyhnat vodu z těla ven:

Staňte se „vápníko-draslíko-hořčíko žroutem“. Hned si budete připadat méně oteklá. Vápník najdete třeba v pomeranči, fíkách, kapustě, brokolici, dále v tofu a sardinkách. Studnicí draslíku jsou především bílé fazole, brambory, batáty, červená řepa, pastiňák, špenát a banány. Hořčík se schovává v celozrnném pečivu, které navíc snižuje více pocit hladu než pečivo bílé. Mezi další vhodné komplexní sacharidy patří batáty, cizrna, oves, hnědá rýže, nebo i banány.

Dodržujte pitný režim. Paradoxně byste měla příjem tekutin ještě zvýšit. Pro zdraví je nejlepší čistá voda. Můžete ale holdovat ve velkém také zelenému čaji. Pročistí celý organismus včetně ledvin, odvodní ho a podpoří vylučování tekutin. Navíc pročistí střeva, a může tak zmírnit menstruační křeče.

Věříte, že si pomůžete, když budete sladit aspartamem nebo jiným náhradním sladidlem? Nakupujete light potraviny „bez cukru“? Tělo musí vyvinout spoustu práce při jejich trávení a pomstí se vám odulostí. Umělá sladidla navíc zadržují vodu v těle, a způsobují tak pohromu jménem tlustý den.

Žvýkačky jsou možná pomocníkem při hubnutí, ale ne v případě žen v periodě. Při žvýkání se vám totiž hromadí v žaludku spousta vzduchu. Podobný účinek mají šumivé nápoje, jelikož vytvářejí v trávicím traktu vzduchové kapsy.

Také řada potravin je nadýmavých: zejména brambory, kukuřice, fazole a další luštěniny. Pozor i na dobroty z kynutého těsta, po kterých nakynete: třeba na kynuté buchty či kynuté knedlíky. Za nafouklým břichem často stojí také sladkéovoce, například hroznové víno či švestky. Abyste předcházela nájezdům plynů, zajděte si do zdravé výživy pro mátový olej.

Potraviny podporující tvorbu plynů nevyřaďte ze svého jídelníčku úplně. V menším množství vám prospívají a chrání před rakovinou tlustého střeva. Vaše eso v rukávu v boji proti nafouklému bříšku se nazývá diuretické potraviny. Z těla vyhání vodu hlavně chřest, celer, petržel, rajčata, červená řepa či meloun. Z říše ovoce vám pomohou zejména borůvky, ananas a broskve.

Podpořit štíhlou linii může i vitamín B6, který nakopne činnost ledvin. Zakousněte se s chutí do hovězího, či krocaního masa, kuřecích prsou či tuňáku. Ve vyšším množství vitamín B6 najdete také ve fazolích, melase či avokádu. Odborníci doporučují přijmout denně 1,3 miligramu.

Menstruaci často doprovází „žravá“. Klíčem k dlouhodobému pocitu sytosti a udržení váhy je jíst menší porce vícekrát za den. Rozlučte se s šesti langoši k obědu.

Trápí vás váha nejen při menstruaci? Zdravý životní styl spolu s doplňky stravy SKINNY je vaše jistota na cestě za vysněnou postavou.

Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli
Odběr novinek a akcí

Naše produkty jsou převážně zaměřeny na ženy, ale i muži si našli velkou oblibu v našich produktech díky špičkovému složení surovin, které dávají smysl a pomůžou Vám na vaší cestě k vysněné postavě. Našim cílem je, aby si každý z Vás našel čas a vlastní cestu ke svému osobnímu úspěchu.

   Telefon: +420 774 258 991

   E-mail: info@skinny.cz

                          

Produkty

Spalovače

Aminokyseliny

Proteiny, které chutnají

Výhodná balení

Kompletní nabídka

 

 
(c) 2019 SKINNY.cz s.r.o., VŠECHNA PRÁVA VYHRAZENA