Proč právě SKINNY? zobrazit více
Dárkové poukazy
Špičková kvalita surovin Chceš přeci to nejlepší
Potřebujete poradit ? Napište nám online na Facebook
Skinny - Dostaň se do formy s námi a měj skvělou postavu - skinny.cz
MÁME PRO TEBE SKVĚLOU MÁJOVOU SLEVIČKU NA VŠE!! ZADEJ V KOŠÍKU SLEVOVÝ KÓD: majovka 🥰
Logo
0 ks
za 0,00 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
  1. Úvod
  2. Blog
  3. Otužování
20.02.2022

Otužování

 

Otužování je bezpochyby hitem dnešní doby. Tento trend se v poslední době velice rozmohl, můžeme to vidět i například na sociálních sítích, kde koupání venku v zimě sdílí naši přátelé nebo známé osobnosti. Co to ale všechno obnáší, jaká jsou rizika a benefity a jak správně na to?

Když je otužování provozováno zkušenými a zdravými jedinci, tak může přinášet mnoho zdravotních výhod. Avšak u nezkušených a netrénovaných jedinců existují jistá rizika spojená s tzv. chladovým šokem (zrychlené dýchání nebo lapání po dechu vyvolané náhlým chladem vede ke snížení průtoku krve mozkem s následkem dezorientace a ztráty vědomí).

Pokud chceme začít s otužováním, měli bychom si na chlad zvykat postupně. Je vhodné začít tím, že se budeme každé ráno sprchovat vlažnou vodou a pak postupně přejdeme ke studené až úplně ledové. První otužování venku bychom měli praktikovat pod dohledem někoho zkušeného.

 

Pravidelné otužování má pozitivní vliv nejen na kardiovaskulární systém, endokrinní systém a imunitní systém, ale i na naši psychiku. Některé studie potvrdily, že otužování snižuje výskyt infekcí horních cest dýchacích1, zmírňuje poruchy nálady2 a zvyšuje naši celkovou vnitřní pohodu3. Mezi další benefity otužování patří zlepšení cirkulace krve, zrychlení metabolismu a lepší spánek.

Ačkoli se ukázalo, že pravidelné vystavování se chladnějším teplotám ve vodě je prospěšné pro naše zdraví, může mít tento trend i jistá rizika. Mezi ně patří již výše zmíněný chladový šok, otužování také nemusí být vždy vhodné pro lidi se slabým srdcem nebo vysokým krevním tlakem. Studená voda totiž může způsobit náhlé zvýšení srdeční frekvence a krevního tlaku. A samozřejmě mezi možná rizika patří i podchlazení (tělesná teplota klesne pod 35 °C).

 

Nakonec pár užitečných rad, když se jdete otužovat:

1) Nevstupujte do vody příliš rychle – zvlášť pokud prostředí neznáte (vždy nejprve prozkoumejte okolí), pomalý vstup do vody vás také ochrání před šokem ze studené vody.

2) Nikdy se neotužujte pod vlivem drog nebo alkoholu.

3) Nechoďte se otužovat sami.

Otužování je super způsob, jak podpořit svůj imunitní systém a metabolismus, anebo uvolnit stres. Je k němu však třeba přistupovat s respektem a začínat pozvolna.


  1. Collier N., Massey H., Lomax M., Harper M., Tipton M. Habitual cold water swimming and upper respiratory tract infection. Extrem. Physiol. Med. 2015;4:A36. doi: 10.1186/2046-7648-4-S1-A36.
  2. Van Tulleken C., Tipton M., Massey H., Harper C.M. Open water swimming as a treatment for major depressive disorder. BMJ Case Rep. 2018;2018doi: 10.1136/bcr-2018-225007.
  3. Huttunen P., Kokko L., Ylijukuri V. Winter swimming improves general well-being. Int. J. Circumpolar Health. 2004;63:140–144. doi: 10.3402/ijch.v63i2.17700. 
Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli
Chcete slevu na svoji objednávku?
Napište nám svůj e-mail a my Vám obratem zašleme slevový kód. :)

Naše produkty jsou zaměřeny na ženy i muže. Zákazníci si našli velkou oblibu v našich produktech díky špičkovému složení surovin, které dávají smysl a pomůžou Vám na vaší cestě k vysněné postavě. Našim cílem je, aby si každý z Vás našel čas a vlastní cestu ke svému osobnímu úspěchu.

   Telefon: +420 774 258 991

   E-mail: info@skinny.cz

                          

Produkty

Collagen

Spalovače

Zdraví a regenerace

Proteiny, které chutnají

Výhodná balení

Kompletní nabídka

 

(c) 2022 SKINNY.cz s.r.o., VŠECHNA PRÁVA VYHRAZENA