Máme nové balení ! zobrazit více
Dárkové poukazy
Špičková kvalita surovin Chceš přeci to nejlepší
Potřebujete poradit ? Napište nám online na Facebook
Skinny - hubněte snadno a rychle!
Logo
0 ks
za 0,00 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
  1. Úvod
  2. Blog
  3. Nejlepší stroj na posilování a hubnutí? Čerstvý vzduch!
05.09.2019

Nejlepší stroj na posilování a hubnutí? Čerstvý vzduch!

Podzim se blíží mílovými kroky a s ním i sychravé počasí: ideální výmluva, proč hodit do žita váš fitness plán. Chladný vzduch přitom k provozování outdoorových aktivit nevadí. Pokud si osvojíte pár jednoduchých rad na cvičení v chladu či vlhku, pozitivní výsledky na vašem těle zpozorujete rychleji, než kdybyste zalezli do vyhřáté posilovny.


 

Když ne sport venku, tak alespoň v posilovně či sportovních halách

Nemůžete se dokopat vyrazit během krátkých a chladných dnů? V temné, studené zimě? Z teplého domova vás nevyžene ani fakt, že při „klepání kosy“ spotřebujete pětkrát více kalorií? Nedělejte důlek na gauči: (Nejen) v časech pohádek a cukroví vám k udržení postavy pomohou zastřešené sportovní areály, kterých se po celém Česku vyrojilo spousty. Provozovat váš oblíbený sport tak můžete v jakémkoliv počasí a ročním období.

Vyrazte si třeba na zimní stadion zabruslit a spálit až 1000 kalorií za hodinu (u rychlostního stylu). Nebo si užívejte s celou rodinu zábavu v aquaparku s pocitem, že s každou uplavanou hodinou za sebou necháváte tolik kalorií, kolik boxer při zápasu. Zvolit můžete i sporty zaměřené na flexibilitu, dobře dostupná je zejména jóga a pilates. Milovníci kolektivních sportů se mohou zase vyřádit v arénách při hraní florbalu, basketballu nebo třeba fotbalu.

 

Je cvičení pod širým nebem bezpečné?

Řada lidí při pohledu na kymácející se stromy ve větru ztratí odhodlání dát si do těla, ať už z nepohodlí či ze starosti o zdraví. S úpravou tréninkového programu ovšem můžete cvičit pod širým nebem za každého počasí bez obav z nachlazení:

  • Oblečení: Neexistuje špatné počasí, pouze špatné oblečení. Ve vašem šatníku nesmí chybět kousky, které odvádějí pot. Provozovat sport při nízkých teplotách, když máte oblečení “durch”, je poměrně jistou cestou k onemocnění. Přestože si cvičením v chladu na lehko koledujete o prochladnutí, zabalit se do pěti vrstev také není ideální. Fyzická aktivita zvyšuje krevní oběh a zahřívá. Studenou sprchu v podobě lyžování či běhání v propoceném oblečení, věřte, nechcete zažít. Nezapomeňte také na šál, nákrčník, bederní pás či jinou dodatečnou ochranu beder a krku.

 

  • Pokrývka hlavy: Protože hlavou odchází velké množství tepla, bez čepice se neobejdete. Zvlášť při běhu bez pokrývky hlavy snadno onemocníte, jelikož se na hlavě více potíte a studený vzduch, který prorážíte, vás ochlazuje. Na turistiku postačí čepice z obchodu za rohem. Pro běh, lyžování a jiné zátěžové sporty jsou ideální kvalitní kousky, nejlépe z tak lehkých materiálů, které na hlavě sotva pocítíte. Pro ještě příjemnější pocit při nošení a jistotu, že vám „kulich“ nespadne, volte elastické materiály, jako je spandex či elastan.

 

  • Obuv: Protože bláto, mokré listí a sníh se smekají, přijdou vhod voděodolné boty, které poskytují dostatečnou stabilitu.

 

  • Plán cvičení: Udržujte neměnnou intenzitu tréninku. Raději se trochu podceňte. Pokud totiž zcela znavení „padnete“ a na dlouho spočinete, zvyšujete riziko podchlazení. Při delší pauze se přioblečte, nebo si alespoň najděte závětrné místo. Jakmile se do vás pustí zima, opět se dejte do pohybu.

 

  • Úprava  životosprávy: Přes veškeré výhody, které otužilectví přináší, jste náchylnější k nemocem. Organismus pomůže ochránit zdravý jídelníček s dostatkem vitamínů, který můžete obohatit o doplňky stravy. Fitness doplňky stravy SKINNY vám pomohou formovat postavu i zvýšit sportovní výkon.

 

  • Pitný režim: Ačkoli se nepotíte, i v zimě vám hrozí dehydratace. Ideální je lehká termoláhev, případně umístěte láhev do ledvinky mezi vrstvy oblečení. Pozor na příliš horké tekutiny, které v chladném počasí poškozují sliznici a přispívají ke vzniku rakoviny hrtanu a jícnu. Ideální teplota nápoje se pohybuje v rozmezí 18–20 °C.

 

  • Potréninkový strečink: Ke konci tréninku snižujte postupně intenzitu. Než zamíříte do sprchy, pět až deset minut se venku protahujte nebo jen hýbejte. Pokud závěrečnou rozcvičku budete dlouhodobě ignorovat, můžete si přivodit únavu a ztuhlost procvičovaných partií, což vás může vyřadit ze hry.

 

Jaké výhody přináší venkovní trénink

Je škoda omezovat své sportování jen na uzavřené areály. Jakmile zmizí „žbrachta“ a počasí trochu zapřeje, zimní období otevře pestré možnosti outdoorových aktivit. Od klasického snowboardingu přes aktivní lyžování až po skyboby. Například na běžkách spálíte za hodinu 450 kalorií.

Posilovna nabízí stroje na efektivní posílení konkrétních svalových partií. Tím však její klady končí. Cvičení pod širým nebem ji jinak předčí na plné čáře:

  • Delší výdrž při venkovním tréninku: Změny okolního prostředí příjemně rozptýlí vaši pozornost. Místo počtu dřepů či uběhnutých kilometrů se soustředíte na nové přírodní scenérie. Čas, který věnujete svému zdraví, tak uběhne jako voda a bude méně „bolet“.

 

  • Rychlejší shození kil: Vytrvalostní běh si díky pálení 730 kalorií za hodinu drží přední pozici mezi aktivitami vhodnými pro redukci hmotnosti. Podle výzkumu při běhu na pásu vydáte mnohem méně kalorií než v případě běhání venku, jelikož nemusíte čelit větru ani terénním nerovnostem. Kromě toho dochází k menšímu růstu svalové tkáně. Další studie navíc odhalila, že sportovci na čerstvém vzduchu dosahují vyšších výkonů: S funkčním oblečením z vlněného materiálu, s vysokou prodyšností a možností regulace teploty můžete pohodlně vyběhnout i v době, kdy počasí není zrovna na výlety. Jelikož energetický výdej při nízké teplotě ještě více roste, běžíte takto nejrychlejší cestou za vaší vysněnou postavou.

 

  • Lepší regenerace těla i duše než ve fitku: Přirozený sluneční svit, široká paleta barev, vůní, zvuků, … to vše oproti indoor fitness více přispívá ke psychické pohodě, snížení stresu, ke kvalitnějšímu spánku i posílení imunity.

 

  • Rychlejší budování svalů: Právě běh je jednou z nejčastějších fitness aktivit provozovaných ve vlhku a zimě. Pokud venkovní běhání upřednostníte před běžeckým pásem, zapojíte větší množství svalových partií a dáte jim více zabrat: což se pozitivně odrazí v čísle na váze. Jako třešničku na dortu (který si za odhodlání vyběhnout mimo klimatizované fitko můžete dopřát bez výčitek) získáte větší flexibilitu kotníků. Nebojte se zaběhnout se ven zapotit v počasí, které vám nedovolí se zpotit. Překvapí vás, jak snadno se vám bude dýchat, a navíc dosáhnete vyšší výkonnosti.

 

  • Lék na duši: Trénink mimo budovy funguje jako přírodní antidepresivum. Světlo ze Slunce představuje nejúčinnější prevenci proti depresi během krátkých dnů v zimě. Pomůže vám k optimismu, snižuje únavu i stres. Chladné prostředí navíc intenzivně osvěžuje a stimuluje vaše smysly.

 

  • Bystřejší mysl: Les je ideální místo, kde si mohou dát vaše mentální funkce „voraz“. Půjde se vám soustředit jako po másle a snadněji přijdete na nové nápady i řešení problémů. Z přírody vyjdete s klidem v duši. Až 71 % osob prohlásilo, že jim třicetiminutová procházka výrazně pomohla zbavit se psychického napětí.

 

  • Stop infekcím: Vyhněte se posilovnám, kde na sebe cvičenci vzájemně přenáší nejnovější mutaci chřipkového viru. V tomto prostředí můžete snadno „získat“ vředy, kožní plísně, zápal plic, záněty očí i jiné infekce. Na strojích ve fitku sídlí mnohem více bakterií než na záchodovém prkýnku. Korunu všemu dodá zdejší znečištěný vzduch, který vám mimo jiné může ukrajovat roky z vašeho života.

 

  • Mnohem menší investice: Za tříměsíční permanentku do posilovny není problém dát tři tisíce. Pokud netoužíte bojovat o zlato v soutěži kulturistů nebo se předvádět, můžete tuto částku využít lépe: ani ne za fitness vybavení do domácnosti, které u spousty lidí do pár měsíců skočí zapomenuté v rohu místnosti. Venkovní aktivity vás kromě trpělivého otužování nic nestojí a rozhodně stojí za to je vyzkoušet.  Cestou na místo cvičení vykonáte zdravý pohyb, takže se skvěle rozehřejete. Navíc můžete objevit krásná místa ve vašem okolí.

 

  • Fitness kdykoli a kdekoli: Prostě si zavážete tenisky a vyrazíte. Neomezuje vás otevírací doba, rozvrhy lekcí ani nestrávíte čtvrtku drahocenného času pro fitness sezenímv dopravní zácpě.

 

Kvůli tréninku pro zformování těla se není nutné zavírat do fitness centra a omezovat se kapacitou posilovacích strojů. Město a příroda sami přináší dostatek překážek k tomu, aby se staly tím nejlepším tréninkovým prostředím. Dosáhněte tělesné i duševní pohody zdarma a léty ověřenou cestou. Začněte třeba pravidelnou chůzí, při které půjdou kila dolů bez rizika úrazu a téměř bez námahy.

Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli
Odběr novinek a akcí

Naše produkty jsou převážně zaměřeny na ženy, ale i muži si našli velkou oblibu v našich produktech díky špičkovému složení surovin, které dávají smysl a pomůžou Vám na vaší cestě k vysněné postavě. Našim cílem je, aby si každý z Vás našel čas a vlastní cestu ke svému osobnímu úspěchu.

   Telefon: +420 774 258 991

   E-mail: info@skinny.cz

                          

Produkty

Spalovače

Aminokyseliny

Proteiny, které chutnají

Výhodná balení

Kompletní nabídka

 

 
(c) 2019 SKINNY.cz s.r.o., VŠECHNA PRÁVA VYHRAZENA