Máme nové balení ! zobrazit více
Dárkové poukazy
Špičková kvalita surovin Chceš přeci to nejlepší
Potřebujete poradit ? Napište nám online na Facebook
Skinny - hubněte snadno a rychle!
Logo
0 ks
za 0,00 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
  1. Úvod
  2. Blog
  3. Nakupujte zdravě a chytře
07.11.2019

Nakupujte zdravě a chytře

Rozhodli jste se pro změnu vašeho současného životního stylu a s tím spojenou i změnu jídelníčku? Chcete začít žít zdravě a hlavně být zdravý? Výborně, to vám moc gratulujeme a udělali jste velký a správný krok vpřed! 

 

Náš jídelníček začíná správným nákupem. To, co vkládáme do nákupních košíků ovlivní, jak se budeme následující dny cítit, nakolik budeme unaveni, regenerovat po cvičení, jak budeme spát a celkově se cítit.

Proto je vhodné se umět v nadutých regálech vyznat a chytře v nich vybírat potraviny, které prospějí našemu fyzickému zdraví (a sem tam i naší psychice).

 

V obchodech na vás vyskakují obaly hlásající "BIO", "protein", nebo "se sníženým obsahem cukru a tuku". Čemu ale ve skutečnosti věřit a nenaletět jen marketingovým trikům?

 

Dnešním článkem vám zkusíme dát několik typů, jak zařídit, aby se váš nákupní košík pyšnil těmi zdravými potravinami, prospívající vašemu zdraví. 

  1. Připravte se ještě než vyrazíte. Napište si nákupní seznam. Rozmyslete si, co byste rádi vařili, jaké jídlo si přichystali s sebou, a potřebné suroviny si zapište, abyste už v obchodě hledali jen konkrétní potraviny. Ušetříte si tím čas, než u každého regálu v duchu přemýšlet, co že v té lednici chybí, a za druhé tím předejdete mlsnému jazýčku, kde by co bylo dobrého na mlsání a nejlépe ještě zrovna ve slevě. 
  1. A tím se dostáváme k druhému bodu. Nechoďte nakupovat hladoví. Nechali byste tam zbytečně dvakrát tolik peněz a zaručeně vás nebude hodit mlsná po mrkvi, takže by vaše odhodlání za zdravým nákupem šel rychle do kytiček. 

 

  1. Možná jste doteď byli zvyklí popadnout košík a vzít první věci, které jste viděly, které jste znaly, chutnaly vám nebo byly nejlépe ve slevě a úprkem zase z obchodu zmizet. To vás teď asi trošku zklameme. Budete se tam muset zdržet o něco déle. Proč? Protože je vhodné číst složení.
    Čokoláda nepotřebuje mít na prvním místě cukr, kvalitní uzeniny nepotřebují žádné přidané stabilizátory, konzervanty a velké množství soli. Ne nadarmo se říká ,,kvalita nad kvantitu.“ Kupujte méně zpracované potraviny, sezónní a nejlépe od místních firem a farmářů. Dávejte si pozor zejména na přidaný cukr, nasycené mastné kyseliny a zbytečný příděl soli (zejména u směsí různých koření – kupujte raději jednodruhové). U celozrnných druhů pečiva si ohlídejte, aby obsah celozrnné mouky byl minimálně 80% a kolem tmavého pečiva nejlépe jen projděte, je pouze obarvené karamelem a ničím vám neprospěje. Pak tu máme oblíbenou marketingovou frázi ,,bez přidaného cukru.“ A přesně tady bychom vyzdvihli důležitosti čtení etiket. To, že tam není přidaný rafinovaný cukr, neznamená, že výrobek žádný cukr neobsahuje. Může se tam vyskytnout přírodně se vyskytující – jako například v musli tyčinkách nebo sušených kouscích ovoce. A jako poslední bychom se zmínili o ,,nízkotučných a light“ výrobcích. Že výrobek je nízkotučný ještě neznamená, že je nutričně vyvážený. Takové potraviny bývají sice zbavené tuku, ale do výrobků jsou zejména přidávány sacharidy, éčka a konzervanty. Proto se raději vyplatí koupit kvalitní jogurt. 

Asi si teď tedy říkáte, že váš košík bude asi poloprázdný. Nemusíte mít strach. Pro inspiraci vám napíšeme, které potraviny naopak v obchodech hledat.

Sacharidy

  • Celozrnný žitný chléb
  • Ovesné vločky
  • Celozrnné těstoviny
  • Bulgur
  • Pohanka
  • Rýže
  • Celozrnný kuskus
  • Brambory, batáty
  • Celozrnné těstoviny

Bílkoviny

  • Kuřecí / krůtí prsa
  • Kvalitní hovězí maso
  • Ryby (vakuuované ryby kupujte bez přidané vody!)
  • Sýry, vysokoprocentní šunky, olomoucké tvarůžky
  • Tempeh, tofu, šmakoun
  • Vejce
  • Tvaroh, sýr cottage
  • Bílé neochucené jogurty (obsah tuku okolo 3%), kefírová a acidofilní neochucená mléka, řecké jogurty

Tuky

  • Panenský olivový olej (do studené kuchyně)
  • Řepkový olej, kokosový olej (na tepelnou přípravu)
  • Oříšky, avokádo, semínka, strouhaný kokos, mák, kvalitní oříšková másla

 

Abychom si to závěrem shrnuli. Nejdůležitější je u potravin číst etikety a zajímat se o to, co vlastně potravina všechno obsahuje. Kolikrát se opravdu vyplatí, nenechat se zlákat ,,výhodným balením“ a raději vsadit na kvalitu.

Rádi bychom ale zmínili i to, že ačkoliv jsou pro naše zdraví kvalitní potraviny opravdu důležité a náš jídelníček bude ovlivňovat naše celkové cítění a fungování během dne, neznamená to, že sem tam si ten lákavě vypadají donut nebo sušenku dopřát nesmíte. Vždy platí pravidlo všeho s mírou a řiďte se pravidlem 80/20.

 

Pokud máte pocit, že potřebujete navést na správný směr, ukázat cestu a pomoci s jídelníčkem, nebojte se nás kontaktovat.

Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli
Odběr novinek a akcí

Naše produkty jsou převážně zaměřeny na ženy, ale i muži si našli velkou oblibu v našich produktech díky špičkovému složení surovin, které dávají smysl a pomůžou Vám na vaší cestě k vysněné postavě. Našim cílem je, aby si každý z Vás našel čas a vlastní cestu ke svému osobnímu úspěchu.

   Telefon: +420 774 258 991

   E-mail: info@skinny.cz

                          

Produkty

Spalovače

Aminokyseliny

Proteiny, které chutnají

Výhodná balení

Kompletní nabídka

 

 
(c) 2019 SKINNY.cz s.r.o., VŠECHNA PRÁVA VYHRAZENA