Máme nové balení ! zobrazit více
Dárkové poukazy
Špičková kvalita surovin Chceš přeci to nejlepší
Potřebujete poradit ? Napište nám online na Facebook
Skinny - Dostaň se do formy s námi a měj úžasnou postavu - skinny.cz
Logo
0 ks
za 0,00 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
  1. Úvod
  2. Blog
  3. Může stres ovlivňovat vaši redukci váhu?
02.01.2020

Může stres ovlivňovat vaši redukci váhu?

Umanuli jsme si, že shodíme přebytečná kila, konečně se zbavíme toho povislého bříška nebo uběhneme tu vytouženou desítku pod určitý čas. Do toho se ale musíme starat o domácnost, udělat s dětmi úkoly, připravit sváteční nedělní oběd a ještě udělat nějaké resty do práce, které jste si vzali na víkend domů.

A teď… kde vám hlava stojí? Všechno to je velká spousta stresovým podmínek pro naše tělo, které se s tím nějaký způsobem musí vypořádat. Naše tělo je ale natolik chytré, že si nenechá jen tak něco líbit, a když na to přijde, dokáže to dát – kolikrát až nemile – pěkně najevo, bez servítek!

Napadlo vás někdy, že právě onen celodenní životní stres, červeně zvýrazňující fixa v diáři s důležitými deadliny a pomyslný dlouhý nákupní seznam v hlavě, má vliv na vaše cíle ohledně postavy? V dnešním článku se tomu červíku stresu podíváme na kloub, protože nejen správná vyvážená strava a dostatečný pohyb má vliv na hubnutí.

Informací, jak hubnout a články typu: ,,Deset cviků na hubnutí“ pro vás nemáme. Nic takového totiž neexistuje. Vždy je to o celkovém energetickém přijmu. Všude se dočtete, co jíst, co nejíst nebo kdy jíst. Nikde vám ale nepíší, i JAK jíst. Ano, vidličku a nůž máme, ale... upřímně – nejíte náhodou ve spěchu v autě nebo cestou na tramvaj nebo když připravujete jídlo rodině, jen uzobáváte, ochutnáváte a pak nemáte hlad?

Opravdu si dokážete udělat na jídlo čas, přichystat si ho a v klidu si k němu sednout, vnímat ho a vychutnat si ho?

To má obrovský vliv na vaše cíle! Díky tomu, že jídlo začnete vnímat a ne jen mechanicky konzumovat narychlo zakoupené jídlo, se vám zlepší nejen zažívání, ale nebudou vás sužovat zbytečné chutě, protože vaše tělo si během klidného vychutnávání jídla, uvědomí, že dostává potřebnou energii, a nebude pak prahnout po sladkém, které vám ve větší míře oddalují od vašeho cíle.

Nejprve se společně podíváme, co to takový stres vůbec je, a jak může vznikat.

 

Stres pod lupou

Stres je reakce těla na hrozící případné nebezpečí. Jeho spouštěčem může být bolest, mezilidské vztahy nebo naše vražedné pracovní tempo

Můžeme ho rozdělit na krátkodobý, který je kolikrát i ku prospěchu, protože zlepšuje fyzický a psychický stav, jako je paměť nebo myšlení. Nemusíte se obávat. Tento krátkodobý stres, kdy jednou nedoběhnete tramvaj, není hlavním viníkem vaší váhy. Naopak během něho dochází ke stahování žaludku a typickému nechutenství.

Druhý typ je dlouhodobý stres, kterému se jinak říká chronický. Ten vzniká v důsledku přetížení, díky kterému se aktivizují obranné mechanismy a dochází tak k narušení rovnováhy. Dlouhodobý stres má za následek úzkosti, deprese, snižování obranyschopnosti, ukládání tuku v našich problémových oblastech, zpomalení metabolismu, nebo právě následnou obezitu. Má negativní vliv na trávení, protože náš zažívací trakt je velice citlivý na změny psychiky, které se v nás mísí.

Během stresového období naše tělo spotřebovává více energie, kterou je důležité mu dodávat. Tuto potřebnou energii čerpá pak zejména z jednoduchých cukrů a tučných jídel.

 

Za vinu mohou i hormony

Během stresu se vyplavuje hormon kortizol. Ten z krátkodobého hlediska stimuluje odbourávání sacharidů a přeměnu tuků na potřebnou energii. Čím více kortizolu budeme vyplavovat, o to větší tendence mlsat budeme mít.

Druhý zrádný hormon, který ovlivňuje stres, je glukagon. Hormon, který má za vinu vyšší hladinu krevního cukru. Pokud budou oba tyto hormony zvýšené, povede to k nechtěnému nabírání kil, zhoršenému spánku nebo zvýšené možnosti deprese.

Nevěšte ale hlavu. Nejsme poslové špatných zpráv – naopak! Teď se podíváme na to, jak co nejeefektivněji se stresem bojovat. 

V první řadě se snažte udržet nadhled. Naučte se rozlišovat, co je v danou chvíli doopravdy podstatné a určovat si priority. Váš diář nemusí být den co den nabitý k prasknutí, že se v něm pomalu ani nevyznáte, a nevíte s čím začít dřív. Je skvělé být produktivní, a snažit se z každého dne vymanit maximum. Je ale důležité určit si tu hranici maxima. A jak se říká – všeho s mírou. Naplánujte si na den vždy jen takový počet úkolů a povinností, které jste doopravdy reálně schopni zvládnout, v co největším klidu.

Přiznejte si, že jsou věci, na které máte zkrátka krátké prsty. Proto se něco nesnažte lámat přes koleno, snažte se myslet pozitivně, relaxujte, zkuste meditaci nebo ventilovat svůj stres skrze sport. Ne nadarmo naše tělo umí vyplavovat endorfiny. Uvidíte, jak se po takové hodině na čerstvém vzduchu nebo protáhnutí v posilovně, budete cítit jako nový s vyčištěnou hlavou.

Samozřejmě, že to není otázka dne a vy se stresu nezbavíte, jak mávnutím kouzelného proutku, ale už jen samotné uvědomění si problému a snaha něco změnit, je krok kupředu.

Proto na sobě pracujte, zlepšujte se a hlavně – nestresujte se. Jak říká jedno velice známé přísloví: ,,Když nejde o život, jde o…“ :)

Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli
Odběr novinek a akcí

Naše produkty jsou převážně zaměřeny na ženy, ale i muži si našli velkou oblibu v našich produktech díky špičkovému složení surovin, které dávají smysl a pomůžou Vám na vaší cestě k vysněné postavě. Našim cílem je, aby si každý z Vás našel čas a vlastní cestu ke svému osobnímu úspěchu.

   Telefon: +420 774 258 991

   E-mail: info@skinny.cz

                          

Produkty

Spalovače

Aminokyseliny

Proteiny, které chutnají

Výhodná balení

Kompletní nabídka

 

 
(c) 2019 SKINNY.cz s.r.o., VŠECHNA PRÁVA VYHRAZENA