Máme nové balení ! zobrazit více
Dárkové poukazy
Špičková kvalita surovin Chceš přeci to nejlepší
Potřebujete poradit ? Napište nám online na Facebook
Skinny - hubněte snadno a rychle!
Logo
0 ks
za 0,00 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
  1. Úvod
  2. Blog
  3. Kompletní průvodce, jak přežít letní vedro
30.06.2019

Kompletní průvodce, jak přežít letní vedro

Také se každou zimu těšíte na léto? Otevírá se před Vámi svět outdooru, venkovních sportů, celodenních výletu a koupališť. Koupání Vás ale jednou omrzí. Při treku nebo na festivalech jsou najednou čtyřicítky Váš nepřítel.A co teprve, až vám skončí dovolená a vrátíte se na stavbu, za volant nebo do kanceláře? Jde se při vedrech vůbec vyspat, abyste mohli fungovat přes den? S našimi radami ano!

Jak spát ve vedru?

Dostatek spánku je základ pro úspěšný pracovní den i šťastný život. Navíc čím déle v peřině pobudete, tím rychleji budujete svalovou hmotu.Jenže jak zamhouřit oči, když pro spánek je dobrá chladná a vyvětraná místnost? Odborníci radí toto:

  • Zamezte teplému vzduchu v cestě do vašeho bytu. Dveře a okna přes den zavírejte, žaluzie a závěsy zatahujte. Začněte větrat až večer. Přes noc nechávejte i dveře do ložnice otevřené, aby mohl vzduch v místnosti dobře cirkulovat. Až dopoledne získá slunce na síle, opět se „před ním zavřete“.
  • Větrák nechte běžet po celou noc. Před stojanový větrák zavěste mokré prostěradlo nebo misku s ledem. Vzduch v ložnici pak bude mnohem více svěží a vlhčí.

  • Místo těžké peřiny přes sebe přehoďte prostěradlo nebo povlečenou deku. Protože tělo během spánku „chladne“, spaní bez přikrývky Vám může způsobit nachlazení. Pokud vám je stále teplo, nepřikrývejte se až ke krku.

  • Nespěte nazí, tělo totiž vypotí až půl litrů tekutin. Raději zkuste saténovépyžamo, které vás příjemně ochladí. Zvlášť když ho navečer dáte zchladit do ledničky.

  • Před spaním se zchlaďte tričkem nebo ponožkami namočenými ve studené vodě.

  • Dopřejte si sprchu. Lepší než ledová je vlažná nebo teplá. Tělo při ní otevře póry, kterými odchází horko. Pokud se navíc neutřete, bude vám chladno během osychání.

  • Prášky na spaní v létě nepotřebujete. Díky krátké tmě a dlouhým prosluněným dnům, můžete spánek zkrátit přibližně o hodinu.

  • Na noc už příliš nepijte, aby vaše spaní nenarušovaly návštěvy toalety. Když vás přepadne žízeň, zkuste vlažný čaj z máty, který ochlazuje. Pro navození spánku je zase ideální meduňkový čaj.

  • Odložte příbor dvě až tři hodiny před ulehnutím do postele, nejlépe nejpozději v sedm večer. Během trávení tělo vylučuje více potu. Večer se metabolismus zpomaluje, takže můžete více přibrat. Zvlášť při vedrech je nejhorší kombinací velká pozdní večeře založená na mase. Právě maso, hlavně grilované, vaše tělo zahřívá zevnitř a zhoršuje usínání.

  • Klimatizaci nechte vypnutou, pokud nejste milionáři. Navíc její průvan nesvědčí organismu a může způsobovat teplotní šok. Nemluvě o tom, že jde o ideální prostředí pro bujení bakterií, plísní a šíření prachu v místnosti.

  • Termofor naplňte vodou a dejte dvě hodiny před spaním zchladit do ledničky (ne do mrazáku). „Nahřívací“ polštářek si pak v posteli přikládejte střídavě na různé části těla.

Jak pracovat při vedru?

Udržet pracovní tempo v horku je pořádný oříšek. Ve fyzicky náročném zaměstnání to může být i nebezpečné. Jak během čtyřicítek přežít den v kanceláři?

  • Noste světlé bavlněné oblečení. Nepohlcuje sluneční paprsky tolik jako to tmavé, a díky tomu vás méně zahřívá. Přírodní bavlna, len či hedvábí je navíc prodyšnější než umělá vlákna. Do vedra jsou ideální krátké nohavice a rukávy – takové seženete i montérky.

  • Během 8hodinové směny vypijte aspoň 1,5 litru tekutin, i když třeba jen sedíte u počítače. Mužům se doporučuje během parného dne až 13 sklenic (cca 3 litry) tekutin. Ženám stačí „pouze“ 9 sklenic (trochu přes 2 litry), v těhotenství ale minimálně 10 a při kojení dokonce 12 sklenic.

  • Alkohol, kávu a silný černý či zelený čaj vynechte. Odvodňují, a zrychlují tak dehydrataci organismu. Sklenka vína, pivo apod. jdou navíc proti štíhlé linii. Čistá voda, případně minerálka bez bublinek je mnohem lepší volbou. Pitný režim si můžete zpestřit ovocným čajem, džusem nebo jablečným octem zředěným vodou. Nebo zkuste kokosovou vodu, která pomáhá udržovat vodu v těle, a navíc hydratuje více než běžná voda.

  • Pijte průběžně přes den a v menších dávkách, maximálně ¼ litru za hodinu.

  • Vyhněte se studeným nápojům – způsobují bolest v krku. Navíc organismus neochlazují, ale pouze přetěžují.

  • Jezte vícekrát denně menší porce. Po velkém jídle tělo „pošle“ spoustu krve do žaludku. Mozku pak chybí energie, špatně se soustředíte a chce se vám spát. Svíčková se šesti je zvlášť v parném dni zabiják pracovního výkonu. Raději volte třeba lehký zeleninový salát.

  • Místo klimatizace chlaďte pracoviště větrákem a naplněnými hrnci vody – zvlhčují vzduch. Stejného efektu dosáhnete, když rozvěsíte namočené ručníky.

  • Zahřáli jste se při cestě na odpolední směnu? Rychle a spolehlivě se zchladíte položením rukou do studené vody po lokty.

Jak žít ve vedru?

Vedro vám ztrpčuje život doslova na každém kroku. Jak si užít léto, když vás nelákají vodní sporty a chcete třeba běhat?

  • Oblečte si vzdušné oblečení. Žádné těsné tričko s džínovými šortky. Ideálním materiálem je lyocell, konopí a bambus. Dobře vás ochladí také 100% bavlna a len.

  • Horká hlava – horké tělo. Vybavte se pokrývkou hlavy, ideálně šátkem nebo prodyšným kloboukem. Navíc tím vaše vlasy ochráníte před suchým horkým vzduchem.

  • Místo make-upu sáhněte po tónovacím denním krému. Vrstva make-upu znemožní pokožce dýchat. Poté se potíte, a vaše líčení je ta tam.

  • Fyzickou práci, sport i venkovní cvičení si odříkejte, dokud večer nespadnou teploty na přijatelnou úroveň.

  • Co nejméně přebíhejte mezi klimatizovanými a neklimatizovanými prostory. A pokud už musíte, pobývejte aspoň 2 minuty v „předělové oblasti“ se smíšeným vzduchem – např. v hale u recepce. Vysoké teplotní výkyvy nejsou pro tělo to pravé.

V době globálního oteplování se na předpověď počasí ani rosničky nedá moc spolehnout. Až vás na letním treku přepadne vedro jako na Sahaře, bude každá rada drahá. A jak čtyřicítky přežíváte Vy?

Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli
Odběr novinek a akcí

Naše produkty jsou převážně zaměřeny na ženy, ale i muži si našli velkou oblibu v našich produktech díky špičkovému složení surovin, které dávají smysl a pomůžou Vám na vaší cestě k vysněné postavě. Našim cílem je, aby si každý z Vás našel čas a vlastní cestu ke svému osobnímu úspěchu.

   Telefon: +420 774 258 991

   E-mail: info@skinny.cz

                          

Produkty

Spalovače

Aminokyseliny

Proteiny, které chutnají

Výhodná balení

Kompletní nabídka

 

 
(c) 2019 SKINNY.cz s.r.o., VŠECHNA PRÁVA VYHRAZENA