Máme nové balení ! zobrazit více
Dárkové poukazy
Špičková kvalita surovin Chceš přeci to nejlepší
Potřebujete poradit ? Napište nám online na Facebook
Skinny - hubněte snadno a rychle!
Logo
0 ks
za 0,00 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
  1. Úvod
  2. Blog
  3. Jste po cvičení naprosto vyčerpaní? Jak zmírnit bolest namožených svalů?
24.07.2019

Jste po cvičení naprosto vyčerpaní? Jak zmírnit bolest namožených svalů?

Přemluvit ruku, abyste si vyčistili zuby, je nadlidský výkon. K rychlejší chůzi by vás nepřiměl ani oheň za zadkem. Proč svalová horečka vzniká? Jak ji zamezit?


 

Dříve vědci věřili, že bolest způsobuje nahromadění kyseliny mléčné ve svalové tkáni. Podle nových výzkumů jsou však viníkem mikroskopické svalové trhlinky, které vznikají nadměrnými stahy svalů. Tedy nepřiměřeným tréninkem, ať už délkou nebo intenzitou. Třeba usilovný běh do schodů pořádně pocítíte na hýžďových svalech. Zacelování těchto trhlinek není příjemné. Odměnou vám ale je růst svalů, a tedy zlepšení vaší kondice i dosažení vysněné postavy. Navíc příště při stejném výkonu už nebudete prožívat takovou bolest.

 

Za jak dlouho svalová horečka odezní?

Bolest se objeví zhruba za 24 až 48 hodin po vydatném výkonu. Profesionálům odezní do dvou dnů, netrénovaní nováčci ji ucítí klidně i po týdnu. Nečekejte, že hned po odeznění „svalovice“, budete pokořovat sportovní rekordy. Svaly budou ještě chvíli méně výkonné.

 

Jak se namožené svaly projevují?

Po náročné sportovní aktivitě můžete očekávat ztuhlé svaly, bolest při pohybu a neschopnost vyvinout svalem jakoukoli sílu. Typickým projevem jsou otoky, ve vážnějších případech i krevní sraženiny.

 

Jak předejít bolesti svalů?

Začátečníky ve sportu může svalová horečka odradit od dalších výkonů. Abyste si udrželi motivaci, je důležité začít pozvolna. Ideálně se poraďte s odborníkem, zda je pro vás daná aktivita vhodná a zda ji správně provádíte. Prevencí a základem je také předtréninkový a potréninkový strečink.

 

Jak zmírnit bolest namožených svalů?

Odborníci se shodují, že úlevu od svalové horečky přinesou tyto prostředky:

  • ledování – terapie chladem sníží bolest a urychluje hojení přikládáním ledových obkladů na otok. Prvních 24 hodin od poranění je vhodné ledovat postižené místo v 15 minutových intervalech se zhruba hodinovou pauzou mezi jednotlivými aplikacemi. 
  • masáže – účinná je i akupunktura nebo lymfodrenáže
  • vhodná strava – zvlášť při rekonvalescenci tělo potřebuje dostatek draslíku, vápníku a hořčíku. Tyto prvky můžete suplementovat výživovými doplňky. Dostatečný příjem vitamínů a minerálů zajišťuje správné fungování metabolických procesů, imunity apod. Svalové regeneraci pomáhají fitness doplňky stravy s aminokyselinou SKINNY BCAA.
  • pitný režim – při aktivním životním stylu byste měli vypít 3 litry tekutin denně, minimálně 2,5 litrů.
  • vydatný spánek – dostatečný spánek je pro regeneraci těla naprostý základ. Během nočního odpočinku tělo intenzivně opravuje svaly, kosti, šlachy a další tkáně. Kompletní svalová regenerace nastává po 7–9 hodinách v peřině. Důležitá je i spánková hygiena, která ovlivňuje kvalitu spánku.
  • klidový režim – to neznamená ležet u televize. Svalová pasivita zotavení nepomůže. Regeneraci urychlí kondiční plavání, chůze nebo jiná lehká pohybová aktivita.
  • protizánětlivé léky - prášky by měli být až poslední záchrana. Před tím zkuste raději různé gely, případně antiedematózní (proti otoku) a antiflogistické masti (proti zánětu).
  • další typy – zvednutí postižené končetiny nad úroveň srdce; teplá koupel nejlépe s rozmarýnem; střídání horké a studené sprchy; stažení postižené oblasti tlakovým obinadlem.

Pokud se do sportu vrhnete po hlavě, s bolestí svalů se nejspíš budete potýkat častěji než s vaší drahou polovičkou. Už ale víte, že svalová horečka netrvá věčně, hojení lze urychlit a po rekonvalescenci budete silnější než doposud. Bez trochy bolesti štíhlé a pevné figury nedosáhnete.

 

Sportu zdar přeje SKINNY

Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli
Odběr novinek a akcí

Naše produkty jsou převážně zaměřeny na ženy, ale i muži si našli velkou oblibu v našich produktech díky špičkovému složení surovin, které dávají smysl a pomůžou Vám na vaší cestě k vysněné postavě. Našim cílem je, aby si každý z Vás našel čas a vlastní cestu ke svému osobnímu úspěchu.

   Telefon: +420 774 258 991

   E-mail: info@skinny.cz

                          

Produkty

Spalovače

Aminokyseliny

Proteiny, které chutnají

Výhodná balení

Kompletní nabídka

 

 
(c) 2019 SKINNY.cz s.r.o., VŠECHNA PRÁVA VYHRAZENA