Proč právě SKINNY? zobrazit více
Dárkové poukazy
Špičková kvalita surovin Chceš přeci to nejlepší
Potřebujete poradit ? Napište nám online na Facebook
Skinny - Dostaň se do formy s námi a měj skvělou postavu - skinny.cz
Logo
0 ks
za 0,00 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
  1. Úvod
  2. Blog
  3. Jak péct zdravěji?
06.12.2020

Jak péct zdravěji?

 

Sladký zákusek po nedělním obědě k výbornému šálku kávy k pohodovému dni zkrátka patří. Navíc kolikrát něco slavíme, jsme národem řady svátků, a tak sladké zákusky jsou něco, co k příjemné atmosféře s přáteli neodmyslitelně patří.

Jestliže se ale rozhodneme začít stravovat zdravěji či zredukovat nějaký to přebytečné kilčo, klasické receptury našich babiček mohou být sice lákavé pro oči a lahodné pro naše chuťové pohárky, ale naše opasky a oblíbené džíny to tak optimisticky vidět nemusí.

Ani během redukce ale není nutné si nic výslovně odpírat a sepisovat si dlouhý seznam, co všechno od teď nesmím, a co je pro mě tabu. Vše by mělo být o celkové rovnováze a umět si dopřát vše na co máme chuť, ale s mírou. Tak či tak se dá ale vše maličko upravit a trochu přizpůsobit našemu zdravému životnímu stylu. Protože zdravé potraviny, čerstvé, lokální a opravdové, žádné průmyslově zpracované polotovary dělají našemu tělu stejně nejlépe.

Pojďme si dnes ale společně ukázat, jak péct maličko zdravěji a třeba tak i načerpat trochu zdravé inspirace před pomalu se blížícím vánočním časem.

 

Čím nahradit klasický cukr?

Dnešní trh nabízí už obrovskou škálu sladidel a náhražek cukru. Ne všechny by se ale daly řadit do kolonky zdravé výživy, protože v některých případech je snad i ten klasický cukr lepší.

Proto čtěte dobře etikety a dávejte si pozor na to, co kupujete.

Jednou z nejlepších alternativ je čekankový sirup. Obsahuje inulín, nestravitelnou vlákninu, kterou naše tělo potřebuje, a mimo jiné má nízký glykemický index, je bezlepkový, bezlaktózový a neobsahuje žádné konzervanty či umělá aromata.

Takový erythritol či xylitol je přírodním sladidlem a na pohled je naprosto nerozeznatelný od běžného cukru, který známe. Jejich jednou z hlavních výhod je, že neobsahují téměř žádné kalorie a mají velice nízký glykemický index.

Kokosový cukr obsahuje zase řadu vitamínů a minerálů. Díky této kombinaci látek napomáhá snižovat hladinu cukru v krvi a cholesterol.

Kromě umělých sladidel lze celý dezert skvěle dosladit ochuceným proteinem. Protein dodá receptu nejen novou lahodnou chuť po příchuti, se kterým budete péct, navíc dodá kousku buchty i navíc nějaké bílkoviny, které se postarají o to, že bude dezert více sytící a navíc bude obsahovat více prospěšných živin.

Dochutit pokrm můžete i pestrou škálou sirupů, jako je datlový, rýžový, agáve sirup, stévie nebo melasa.

Mimo jiné lze skvěle dochucovat banánem, fíky, datlemi, jablečným pyré či jiným druhem ovoce.

 

 

Kterou mouku použít?

Na moučníky se nejvíce využívá celozrnná pšeničná mouka, špaldová, pohanková nebo žitná mouka. Celozrnná mouka oproti tradiční bílé má větší sytící schopnost, je bohatá na minerály a disponuje nízkým glykemickým indexem, tudíž nezvýší hladinu cukru v krvi. 

Využít lze i jemnou kokosovou nebo mandlovou mouku, které mají vysoký podíl vlákniny, bílkovin a zdravých tuků, navíc jsou přirozeně bezlepkové. Mandlová mouka má tendenci být více křupavá a chutí může připomínat oříšky. Kokosová mouka více pohlcuje vodu, oproti mandlové a je celkově hustější. Tím škála ve výběru mouk nekončí. Vybrat si můžete i rýžovou, pohankovou, cizrnovou, jáhlovou nebo podrtit ovesné vločky do jemnější konzistence.

 

Náhrada oleje a másla

Málokterý tradiční dezert se obejde mez mléka a oleje. Jako náhradu můžeme volit kokosový olej, který je jednou z nejužívanějších variant. Obsahuje velké množství vitamínů a minerálů.

Novou a originální chuť získá každý dezert přidáním ořechového másla, který v posledních letech zaznamenal velký boom, a neexistuje snad nikdo, kdo by se nestal snadným závislákem na tomto tekutém štěstí.

Tradiční Heru lze vyměnit za rostlinnou alternativu Alsan.

 

Přidejte bílkoviny a vlákninu

Již v pár řádcích jsme již nastínili, že přidat do receptu protein pro zvýšený obsah bílkovin, je něco, čím si určitě neuškodíte, ba naopak. Pokud doma žádný protein nevlastního, ani nemáte v plánu si ho pořizovat, nic se neděje. Podíl prospěšných bílkovin zvýšíte i přidáním kvalitního řeckého jogurtu, tvarohu či cottage sýru do receptu.

Vláknina je pro tělo stejně důležitá. Podpořit svoje trávení můžete přidáním do receptu psyllium, díky čemž bude celá buchta vláčnější, nebo zakomponovat nějaký druh zeleniny. Ale nebojte se nic. Výbornými druhy je například cuketa, mrkvička, květák nebo řepa! Uvidíte, že pro ty z vás, kteří zelenině příliš neholdují a nejsou zvyklí si ji přidávat k jídlu, je tohle skvělá alternativa, kde ji dohnat, aniž byste ji v receptu cítili.

Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli
Odběr novinek a akcí

Naše produkty jsou zaměřeny na ženy i muže. Zákazníci si našli velkou oblibu v našich produktech díky špičkovému složení surovin, které dávají smysl a pomůžou Vám na vaší cestě k vysněné postavě. Našim cílem je, aby si každý z Vás našel čas a vlastní cestu ke svému osobnímu úspěchu.

   Telefon: +420 774 258 991

   E-mail: info@skinny.cz

                          

Produkty

Collagen

Spalovače

Zdraví a regenerace

Proteiny, které chutnají

Výhodná balení

Kompletní nabídka

 

(c) 2021 SKINNY.cz s.r.o., VŠECHNA PRÁVA VYHRAZENA