Máme nové balení ! zobrazit více
Dárkové poukazy
Špičková kvalita surovin Chceš přeci to nejlepší
Potřebujete poradit ? Napište nám online na Facebook
Skinny - Dostaň se do formy s námi a měj úžasnou postavu - skinny.cz
Logo
0 ks
za 0,00 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
  1. Úvod
  2. Blog
  3. Důležitost pitného režimu. Jak jste na tom s hydratací?
30.10.2020

Důležitost pitného režimu. Jak jste na tom s hydratací?

Pitný režim je něco, co většina z nás tak nějak odsouvá na druhou kolej v rámci zdravého životního stylu. Opak je ale pravdou. Správná hydratace by měla být jednou z našich priorit.

Voda je pro nás důležitá z hlediska termoregulace, ovlivňuje stav naší pokožky – například má vliv na stav naší kůže, pokožky, vliv na vznik celulitidy. Mimo to ale odvádí odpadní látky z našeho těla a naopak rozvádí důležité živiny po organismu.

Bolest hlavy nebo únava nemusí nutně znamenat, že jste se špatně vyspali, a než sáhnete po velkém hrnku černé kávy nebo energy drinku, uvědomte si, kolik skleniček vody jste za dnešek vypili?

 

Proč bychom měli dbát na dostatečný pitný režim?

  • působí jako transportní prostředí pro živiny, elektrolyty, hormony, krevní plyny, odpadní látky a elektrické proudy
  • slouží jako rozpouštědlo a vhodné prostředí pro chemické reakce probíhající v organismu
  • zvlhčuje a chrání sliznici
  • udržuje pružnost a odolnost kůže
  • udržuje stálost vnitřního prostředí
  • dodává kyslík celému tělo
  • slouží ke kráse naší pleti
  • reguluje tělesnou teplotu
  • pomáhá správnému trávení
  • zabraňuje poškození ledvin
  • napomáhá hubnutí

Jestliže totiž vypijeme nedostatečné množství čisté vody, naše krev bude velice hustá a tím dojde k tomu, že se živiny nedostanou tam, kam je jich potřeba. Snížený příjem vody tak může ovlivnit náš výkon až o celých 20 %!

Co hrozí s nedostatkem pitného režimu?

  • bolest hlavy
  • zvýšené zadržování vody
  • celulitida
  • ospalost
  • špatná tvorba svalové hmoty
  • snížená fyzická a duševní výkonnost
  • zhoršená činnost oběhového systému
  • zhoršená činnost ledvin
  • špatný stav kůže a pleti

Ale ani s vodou bychom to neměli přehánět. Jak se říká, držet se zlaté střední cesty. Nadbytečný příjem také vede k bolestem hlavy, dále otokům, přetěžování ledvin nebo zvýšenému krevnímu tlaku.

 

Kolik vody tedy vypít?

Vypít bychom toho měli tolik, kolik naše tělo zužitkuje. Naše tělo je tvořeno zhruba z 60% vody, kterou během dne v různé míře vylučujeme. Proto nelze zcela věřit všeobecnému doporučení, že každý by měl pít kolem 2-3 litrů denně.

Každý z nás potřebuje jiné množství vody, jak jsme již zmínili. A jak si takové číslo zjistit? Zcela jednoduše, jedním výpočtem.

Svoji aktuální hmotnost vynásobíte číslem 0,033. K výsledku následně připočtete 0,1 l na každých 10g bílkovin, které přijmete ze stravy. K této výsledné hodnotě opět připočteme 1 l za každou hodinu vašeho cvičení. A poslední krok – k tomuto výsledku připočtěte rozdíl v hmotnosti před a po tréninku (například 0,5 kg > 0,5l)

Nejlepším ukazatelem, jak si hlídat, zda-li máme správný příjem či naopak nedostatek vody, je barva moči. Pokud je světle žlutá, bez zápachu a na toaletu jdeme zhruba 5-7x vše je v pořádku. Nedostatečný příjem značí tmavě zbarvená moč.

Zvýšený příjem tekutin se pak doporučuje zejména osobám se zvýšenou fyzickou aktivitou, lidem trpící nadměrným pocením, během průjmu či zvracení nebo období horkých letních dní.

 

A je důležitý i kdy pít?

Vlastně ano. Nejdůležitější dobou pro první sklenici vody, je ráno. Kdy potřebujeme doplnit tekutiny po dlouhé noci. Než tedy do sebe šoupnete první hrnek horké ranní vzpruhy v podobě kávy, dopřejte svému tělu sklenici čisté vody nebo vody s legendárním citronem.

Dále, kdy byste u sebe měli mít sklenici první záchrany – vody (ne vodky), je v okolí tréninku, zejména po fyzické aktivitě.

 

Zpříjemněte si to!

Pít jen a pouze čistou vodu bez chuti a zápachu, nám může začít přijít už stereotypní, že nám to může přestat chutnat.

Do pitného režimu ale určitě řadí i kvalitní černé, zelené či ovocné sypané čaje. Různé zeleninové či ovocné šťávy a smoothie. Vodu můžete obohatit o již zmíněný citron, limetku, okurku či pomeranč.

Zařadit lze i balené pramenité a minerální vody s obsahem minerálních látek do 1500 mg/l.

 

Budeme rádi, když se s námi podělíte o vaše tipy na pitný režim, a jaké je vaše nejoblíbenější pití! (kromě alkoholu, samozřejmě ;))

 

Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli
Odběr novinek a akcí

Naše produkty jsou převážně zaměřeny na ženy, ale i muži si našli velkou oblibu v našich produktech díky špičkovému složení surovin, které dávají smysl a pomůžou Vám na vaší cestě k vysněné postavě. Našim cílem je, aby si každý z Vás našel čas a vlastní cestu ke svému osobnímu úspěchu.

   Telefon: +420 774 258 991

   E-mail: info@skinny.cz

                          

Produkty

Collagen

Spalovače

Aminokyseliny

Proteiny, které chutnají

Výhodná balení

Kompletní nabídka

 

(c) 2020 SKINNY.cz s.r.o., VŠECHNA PRÁVA VYHRAZENA